5b klasės edukacinė išvyka

    Sausio 20 dieną būrys puikiai nusiteikusių 5b klasės mokinių vyko į Panevėžio dailės galeriją. Ten jie dalyvavo edukacinėje kūrybinėje programoje „Angelas sargas“. Užsiėmimo metu mokiniai sužinojo, kad yra įvairių molio rūšių, o šamotas (dar kitaip vadinamas akmens mase) yra viena iš jų. Patyrė šio balzganos spalvos molio privalumus lipdydami Angelo sargo figūrėlę. Ją dekoravo raižymo būdu arba reljefinėmis detalėmis. Ar Angelas sargas išėjo besišypsantis, ar svajingas, ar globėjiškas, o galbūt žaismingas – tai priklausė tik nuo vaikų fantazijos. Kuo daugiau savo kūrybinės energijos į kuriamą darbą mokiniai sudėjo, tuo labiau jis skleidė dvasinę šilumą ir džiugino jaunuosius skulptorius. Po edukacijos darbai buvo išdegti 1200 laipsnių temperatūroje. Vėliau mokiniai nusprendė savo skulptūrėles eksponuoti mokykloje.
    Po kūrybinės programos vaikai buvo pakviesti į edukacinę ekskursiją „Panevėžio tarptautiniai keramikos simpoziumai: faktai ir istorijos“. Ekskursijoje mokinius lydėjo menininkai Artūras Stančikas ir Eugenijus Čibinskas. Jie įdomiai papasakojo apie Panevėžio miesto dailės galerijoje sukauptą šiuolaikinės keramikos kolekciją. Ši kolekcija sukaupta nuo 1989 metų Panevėžyje rengiant tarptautinius keramikos  simpoziumus. Simpoziumai turėjo didelės reikšmės Lietuvos šiuolaikinės keramikos raidai ir meno istorikų vadinami „Panevėžio mokykla“. Mokiniai sužinojo, kad kolekcijoje yra daugiau kaip 670 kūrinių ir kompozicijų, kuriuos sukūrė 178 menininkai iš 37 pasaulio valstybių. Išgirdo daug įdomių pasakojimų, nutikusių per Panevėžio tarptautinių keramikos simpoziumų istoriją. Vaikams buvo paaiškinta, kaip gimė idėja Panevėžyje rengti tarptautinius keramikos simpoziumus, kokių pasaulinio garso keramikų jose dalyvauta, kuo ypatinga lietuvių šiuolaikinės keramikos mokykla, kas yra akmens masė, kaip keramikos kūriniuose atsiranda spalva?
    Edukacinė išvyka padėjo pritaikyti ir pagilinti mokinių jau turimas žinias, sužinoti naują informaciją. Dalyvaudami edukacinėse programose mokiniai ugdėsi pažinimo, mokėjimo mokytis, kūrybiškumo ir kt. kompetencijas. Mokiniai tyrinėjo, susipažino su šamotinio molio savybėmis. Atlikdami užduotis grupėse, mokėsi bendrauti, ugdėsi vertybines nuostatas. Taigi edukacinės programos suteikė naujų žinių ir atradimų, pažinimo džiaugsmą ir norą kurti.

    Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Dalia Liorančienė

Kategorijos: