2025-2026 mokslo metais

       Neformaliojo vaikų švietimo tikslas – padėti vaikui per pasirinktą veiklą įgyti kompetencijų ir tapti asmenybe, gebančia suprasti, atsakingai vertinti ir kūrybingai spręsti kylančius iššūkius, aktyviai veikti visuomenėje bei prisitaikyti prie kintančios aplinkos.
       Neformaliojo vaikų švietimo uždaviniai:

  • ugdyti vaiko kompetencijas per pasirinktą veiklą, saviraišką;
  • lavinti gebėjimą kritiškai mąstyti, kūrybiškumą, gebėti pasirūpinti savimi ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;
  • ugdyti demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdų įvairovę;
  • padėti spręsti vaikų socialinės integracijos problemas;
  • padėti vaikui susipažinti su pasirinkta NVŠ veikla susijusiomis profesijos galimybėmis.

 
       Vaikas, dalyvaudamas neformaliajame vaikų švietime, ugdosi ir tobulina šias kompetencijas:
       pažinimo kompetencija – motyvacija ir gebėjimas pažinti save ir pasaulį, įgyjami suvokiant (perimant) žmonijos kultūrinę patirtį, tobulinant dalykines žinias bei kritinio mąstymo, problemų sprendimo, mokėjimo mokytis gebėjimus;
       komunikavimo kompetencija – asmens gebėjimas kurti, perduoti ir suprasti žinias (faktus, požiūrius ar asmenines nuostatas), etiškai naudotis verbalinėmis ir neverbalinėmis komunikavimo priemonėmis ir technologijomis;
       kūrybiškumo kompetencija – tai sau ir kitiems reikšmingų kūrybinių idėjų, produktų, problemų sprendimų tyrinėjimas, generavimas, kūrimas, vertinimas, išlaikant darnų santykį su savimi ir aplinka;
       pilietiškumo kompetencija – tai pilietinis tapatumas ir pilietinė galia, grįsta vertybėmis, nuostatomis, žiniomis ir praktinio veikimo gebėjimais, įgalinančiais kartu su kitais atsakingai kurti demokratišką visuomenę, stiprinti Lietuvos valstybingumą;
       socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija – asmens savimonė ir savitvarda, socialinis sąmoningumas, tarpusavio santykių kūrimo gebėjimai, atsakingas sprendimų priėmimas ir asmens rūpinimasis fizine ir psichine sveikata;
       kultūrinė kompetencija – asmens kultūrinė savimonė, grįsta žiniomis, aktyvia kultūrine raiška ir kultūriniu sąmoningumu;
       skaitmeninė kompetencijatai motyvacija ir gebėjimas naudotis skaitmeninėmis technologijomis užduotims atlikti, mokytis, problemoms spręsti, dirbti, bendrauti ir bendradarbiauti, valdyti informaciją, efektyviai, tinkamai, saugiai, kritiškai, savarankiškai ir etiškai kurti ir dalytis skaitmeniniu turiniu.

1-4 klasėse suformuota 15 neformaliojo švietimo grupių:

  • muzikinės raiškos („Muzikavimo studija” 1 kl., vokalinė grupė „Dainorėliai” 2-4 kl.),
  • meninės raiškos (šiuolaikinių šokių grupė „Rido” 1 kl. ir 3-4 kl., tautinių šokių kolektyvas „Žemynėlė” 1-2 kl., „Linksmasis teptukas” 1 kl., „Keramikos studija 3-4 kl.),
  • etnokultūros („Kraštotyra” 1 kl.),
  • sporto („Sportinių žaidimų mozaika” 2-4 kl., „Sportuokime vandenyje”, „Mokomės plaukti”),
  • gamtos („Robotika su lego” 2a kl., „Žiniukų laboratorija” 4a kl., „Atradimų pasaulyje” 1 kl.),
  • profesijų pažinimo „Arbatos klubas” 4c kl.
  • finansinio raštingumo „Žingsnelis į ekonomiką” 2a kl.
  • kalbų „Interaktyvūs žaidimai ir vaidinimai anglų kalba” 2 kl.

 

Neformaliojo švietimo programos 5-8 klasėse skirtos meninę, sporto ar kita veiklą pasirinkusių mokinių asmeninėms, socialinėms, edukacinėms, profesinėms kompetencijoms ugdyti. Suformuota 11 neformaliojo švietimo grupių:

  • muzikinės raiškos (vokalinis ansamblis „Jaunystė” 5-8 kl.),
  • choreografijos (liaudiškų šokių kolektyvas „Žemynėlė” 4-5 kl.),
  • teatrinio švietimo („Sceninė raiška” 5-8 kl.),
  • meninės raiškos („Kūrybos dirbtuvės” 5-8 kl., „Dailės ir dizaino užsiėmimai” 5-8 kl., „Kūrybinės improvizacijos” 5-8 kl.),
  • sporto („Futbolas” 5-6 kl., „Sportiniai žaidimai” 6-8 kl.),
  • „Sprendimo strategijų paieška” 8 kl.,
  • „Matematiniai įgūdžiai kasdieniniame gyvenime” 6-7 kl.,
  • „Lyderių klubas”

Mokinių saviraiškos poreikiai tenkinami:

  • Tradiciniuose mokyklos renginiuose:

     mokslo metų pradžios šventė,
     kalbų diena,
     karjeros dienos,
     mokytojų dienos paminėjimas,
     Kaziuko mugė,
     sveiko maisto patiekalų,
     kalėdinio pyrago,
     mokyklos dienos,
     mokslo metų baigimo šventė.

  • Išvykų, ekskursijų, susitikimų, projektinės veiklos metu.