Neformalaus ugdymo užsiėmimai

     Neformalaus ugdymo užsiėmimai 1-4 klasėms

     Neformalaus ugdymo užsiėmimai 5-8 klasėms

Paskelbta temoje Be kategorijos | Komentavimas išjungtas įraše Neformalaus ugdymo užsiėmimai

Darbo skelbimas

     Panevėžio „Žemynos” progimnazija ieško techniko elektriko (atsakingas už elektros ūkius) 0,5 etato krūviui 20 val. per savaitę.

Mob. tel. pasiteiravimui  8 630 05570

Paskelbta temoje Be kategorijos, Naujienos | Komentavimas išjungtas įraše Darbo skelbimas

     Rugsėjo 21 – osios rytą su gera nuotaika aplankėme aukščiausią statinį Lietuvoje – Vilniaus televizijos bokštą. Karoliniškių mikrorajone 1980 – aisiais metais pastatytas bokštas yra kruvinųjų 1991 m. sausio 13-osios nakties įvykių ir apgintos Laisvės simbolis.
   TV bokšto aukštis – 326,4 m. Pagal aukštį jis yra 8-as Europoje ir 26-as pasaulyje. Grožėjomės Vilniaus apylinkėmis iš 165 metrų aukščio.
   Edukacinėje pamokėlėje Pinigų muziejuje sužinojome, kas yra pinigai, iš kur jie atsirado ir kokie pinigai buvo senovėje. Ne tik klausėmės įdomių istorijų apie pinigus, bet ir patys nusikalėme savo pinigėlį – skatiką.
     Grįžome praturtėję naujomis žiniomis ir patyrę gerų įspūdžių.

Paskelbta temoje Ekskursijos ir išvykos, Naujienos | Komentavimas išjungtas įraše

Kilometrinėje šventinėje 519 – ojo Panevėžio gimtadienio eisenoje dalyvavo ir progimnazijos mokytojai ir mokiniai

Paskelbta temoje Naujienos | Komentavimas išjungtas įraše Kilometrinėje šventinėje 519 – ojo Panevėžio gimtadienio eisenoje dalyvavo ir progimnazijos mokytojai ir mokiniai

Panevėžio plaukikai dalyvavo Palangos vasaros stovykloje

     Š.metų rugpjūčio 22-26 dienomis jau trečius metus Panevėžio plaukimo klubas „Vandenis” kartu su Panevėžio „Žemynos” progimnazijos baseino jaunaisiais plaukikais organizavo Palangos vasaros stovyklą. Joje dalyvavo 21 sportininkas, kuriems vadovavo treneriai Aivaras Šaulianskas ir Aistė Marapolskienė.
     Orai buvo geri, sportavome ir ilsėjomės pagal suplanuotą dienotvarkę: rytinė mankšta, krosas vaizdingu miesto parku iki jūros, plaukimo treniruotės Palangos baseine, sportinės rungtys bei laisvalaikis prie Baltijos. Stovyklautojai jėgas išbandė ir 9 km pėsčiųjų žygyje Kretingos link. Plungės rajone aplankėme vienintelį Europoje istorinį muziejų, pristatantį penkis dešimtmečius trukusi Sovietų Sąjungos „Šaltojo karo” laikotarpį. Buvę požeminiai balistinių raketų šachtinių paleidimo kompleksai priminė, koks trapus taikos pasaulis.
     Atsisveikindami su stovykla dalinomės neišdildomais įspūdžiais ir geromis emocijomis, smagiai praleidome laiką ir darbingai nusiteikę pradedame naują sportinį sezoną.

     Panevėžio plaukimo klubo „Vandenis” pirmininkas
Aivaras Šaulianskas

Paskelbta temoje Baseino galerija, Baseino naujienos/ skelbimai | Komentavimas išjungtas įraše Panevėžio plaukikai dalyvavo Palangos vasaros stovykloje

Rugsėjo 1-osios šventė „Žemynos” progimnazijoje

     Žaisminga Mokslo ir žinių švente mokyklos bendruomenė pradėjo naujus mokslo metus. Mažylio ir Karlsono paraginti smalsauti ir rasti atsakymus, svajoti, tyrinėti, kurti ir gražiai bendrauti mokiniai buvo palydėti į šventiškai pasipuošusias klases. Sėkmingų ieškojimų, atradimų, įvertinimo linkime visai progimnazijos šeimynai.

Paskelbta temoje Naujienos | Komentavimas išjungtas įraše Rugsėjo 1-osios šventė „Žemynos” progimnazijoje

The 3rd Learning, Teaching and Training Activity

   This third LTT activity of the project was held in Turkey, on 28 March – 1 April 2022. Within the scope of this activity, „Educational Material Preparation” activity was organized for the teachers to use for the students in the target group.
   With 3 participants from each project partner country, the activity of preparing educational materials for dyslexia was carried out at the Governor Şenol Engin Primary School in Turkey. The reason why Governor Şenol Engin Primary School was chosen within the scope of the activity is that it has carried out more than one KA229 project in the previous years and is experienced in designing materials. Attention was paid to ensure that the participants from each of the partner countries were primary school teachers, special education teachers or guidance counselors. 3 teachers from all partner country schools participated in the planned activity. Within the scope of this activity, which lasted for 5 days, good practices were shared with the participating countries in developing in-class materials for students diagnosed with dyslexia. Teachers who have increased their competence in preparing materials will have the ability to develop the academic, social and spiritual areas of students with special needs, especially the diagnosis of dyslexia, as a whole.

Paskelbta temoje „Erasmus +“ projektų veikla | Komentavimas išjungtas įraše The 3rd Learning, Teaching and Training Activity

The third TPM in Greece

   This third meeting of the project was held in Greece on 15-16 June 2022. The purpose of this meeting is to review all activities, to ensure the sustainability of the project, to discuss and evaluate the project outputs. During the meeting, issues related to the formal end of the project were discussed, as well as the dissemination of the developed results after the end of the project. During the visit, the guests also visited the Municipality and District Education Directorate.
   The Dyslexia project is formally coming to an end, but the team already has further initiatives in mind which will serve to develop tools for educating students and teachers in the special needs area.

Paskelbta temoje „Erasmus +“ projektų veikla | Komentavimas išjungtas įraše The third TPM in Greece

The 4th Learning, Teaching and Training

     This fourth LTT activity of the project was held in Greece, on 16-20 May 2022. Within the scope of this training activity, „Guidance Practices Booklet for Teachers and Families” was studied and a material was prepared.
     This activity was organized in Platon M.E.P.E, which is very experienced in KA201 in Greece. In the last 20 years, Plato M.E.P.E. Participated in more than 80 international projects. Most of these projects are KA201 projects. Especially Job coACh, which he joined in 2019, has made great contributions to this LTT activity with his experiences gained in the Autism Spectrum Disorder project to gain independence, supportive school education. In this project, which was specially designed for dyslexia, with the guidance studies for students with special needs that they gained in this project, it enabled the creation of high quality guidance activities. 3 teachers from all partner country schools participated in the activity. Within the scope of this activity, which lasted for 5 days, the guidance activities to be carried out by the teachers for the students and families diagnosed with dyslexia, the planning of these activities, and the attitudes of the teachers during the diagnosis phase were discussed.

Paskelbta temoje „Erasmus +“ projektų veikla | Komentavimas išjungtas įraše The 4th Learning, Teaching and Training

The second TPM in Lithuania

     The second transnational meeting of the project was successfullycompleted in the Panevezio „Zemynos” progimnazija (Lithuania) on the 9th and 10th of March 2021, with all partners attending (15 people). The purpose of this meeting was the control of how the project activities were carried out, budget control and dissemination activities.

Paskelbta temoje „Erasmus +“ projektų veikla | Komentavimas išjungtas įraše The second TPM in Lithuania

The 2nd Learning, Teaching and Training Activity

     This second LTT activity of the project was held in RoN Macedonia, on 29 November-03 December 2021. Within the scope of this activity, the 24-page booklet „Getting Familiar with Dyslexia: signs, symptoms and activities” was created.
     The „Practice Booklet for Dyslexia” activity, attended by 3 teachers from each partner institution, was held at the partner institution in Macedonia. In this activity, the content of the application booklet was created so that students diagnosed with dyslexia can continue their education in the classroom and overcome this special learning difficulty with quality methods and techniques. A guidance counselor, an English teacher and a classroom teacher from all partner institutions took part in the writing of the application booklet. It will be ensured that the application booklet is implemented in the courses in partner institutions for 3 years. IT (Informatics Technology) teachers working in Mezitli District Directorate of National Education were provided with the graphic and design of the application booklet.

Paskelbta temoje „Erasmus +“ projektų veikla | Komentavimas išjungtas įraše The 2nd Learning, Teaching and Training Activity