Lietuvių kalbos pamokos netradicinėje erdvėje

   Šiandien mokyklos tikslaiyra kur kas sudėtingesni, nei buvę anksčiau, nes pasaulis sparčiai keičiasi. Negalima numatyti, kokių žinių ir gebėjimų besimokančiajam reikės ateityje. Svarbiausia siekiamybe tampa kritinio mąstymo, bendradarbiavimo, gebėjimo dirbti komandoje, mokėjimo mokytis ugdymas ir praktinė veikla.
   Spalio 8-13 dienomis aštuntokai mokėsi nekasdieniškai: klases iškeitė į netradicinę mokymosi erdvę- Panevėžio miesto dailės galeriją, pratinosi teoriją susieti su praktika. Kadangi lietuvių kalbos pamokos tema buvo aprašymo mokymas, tai mokiniai turėjo tikslą- aprašyti labiausiai patikusį eksponatą.
   Iš pradžių mokiniai apžiūrėjo pirmame aukšte esančią, rugsėjo 28 dieną dailės galerijoje atidarytą Tarptautinio meninio stiklo simpoziumo „GlassJazz’20“ kūrinių parodą. Joje eksponuojami dvidešimt keturių menininkų stiklo kūriniai ir fotografijos. Simpoziumo idėjos autorius ir kūrybinis vadovas, stiklo menininkas Remigijus Kriukas pasirūpino, kad kūrėjų, negalėjusių atvykti į Panevėžį, darbai pagal pateiktus eskizus savo stikliškąją esybę įgytų meninio stiklo studijos „Glasremis“ meistrų rankose. Ši paroda mokinius sužavėjo.
   Vėliau aštuntokai turėjo galimybę apžiūrėti galerijos II aukšte atidarytą Dominyko Sidorovo personalinę tapybos parodą „Elnio kakta“. Parodoje pristatomi 2019 ir 2020 metais sukurti paveikslai, tarp kurių ir patys naujausi dailininko kūriniai. Pagrindinis Dominyko Sidorovo kūrybos motyvas yra daiktas. Paroda „Elnio kakta“ yra „Daiktų manifesto“ dalis apie daiktus ir kelerių metų laikotarpį, kurį nubrėžia elnio kaktos ženklas, savyje talpinantis daugiaprasmybę. Žvėries kaktos fragmentas virsta nenuspėjamomis formomis.
   Trečias lankytinas objektas- spalio 7 dieną dailės galerijos Keramikos paviljone atidaryta Vilniaus keramikos meno bienalės paroda „Naujas / Fresh“.Peizažas, žmogus ir cikliška gyvenimo kaita – tai pagrindiniai šiųmetės bienalės kūrinių motyvai. Tiek gamtos, tiek urbanistinių motyvų kūriniuose autoriai dažniausiai pasitelkia netikėtas asmeninių prisiminimų ar arčiausiai savęs pastebėtų reiškinių asociacijas.
   Kiekvienas mokinys iš apsilankymo dailės galerijoje išsinešė kruopelę patyrimo, ką reiškia prisiliesti prie meno, bandyti paaiškinti dailininkų sukurtą savitą simbolių kalbą.   
   Vedant integruotas pamokas netradicinėje aplinkoje, vaikams suteikiama daug emocijų, o mokomoji medžiaga jiems tampa daug įdomesnė, suprantamesnė, lengviau susidorojama su kūrybinėmis namų darbų užduotimis. Taigi eksperimentavome, žaidėme, atradome, supratome. Juk vertingiausia savybė gyvenime – amžinai jaunas, nenuvargintas metų ir kas rytą vis atgimstantis žingeidumas. (R. Rolanas)

   Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Dalia Liorančienė

Įrašas paskelbtas temoje Be kategorijos. Išsisaugokite pastovią nuorodą.