DOVANA GERIAUSIAI BESIMOKANTIEMS „ŽEMYNOS“ MOKINIAMS

„Vien tik norais nieko nepasieksi. Bet kai tavo vizija veda tave pirmyn,
   tu nori daryti tai, kas padėtų ją įgyvendinti.
   Tu neverti savęs per jėgą, tiesiog troškimas būna toks stiprus,
   kad imi daryti tai, ko anksčiau net nežinojai, kad sugebi“
  
                                                                   (Spencer Johnson)
 
 
   Spalio 4 dieną Panevėžio ,,Žemynos“ progimnazijos 46 5-8 klasių mokiniai vyko į Vilnių. Ši kelionė -tai mokyklos bei LR Seimo narės Guodos Burokienės dovana 5-8 klasių konkursų nugalėtojams bei gerai besimokantiems mokiniams.
   Vilniuje mokiniai aplankė LR Seimą, kur vyko susitikimas su LR Seimo nare Guoda Burokiene bei ekskursija po Seimą.
   LR Seime mokiniams buvo įdomu. Kartu su gide mokiniai apsilankė Lietuvos laisvės gynėjų galerijoje, pagrindinėje LR Seimo rūmų salėje, kovo 11-osios Akto, Algirdo Mykolo Brazausko salėse. Mokiniai turėjo progą sutikti LR Seimo narį R. Karbauskį, Seimo pirmininką V. Pranckietį.
   Aplankę/ susipažinę su LR Seimu, savo pažintį su Vilniumi mokiniai tęsė Pinigų muziejuje (5-6 kl.) bei Valstybės pažinimo centre (6-8kl.), kur mokiniams vyko edukaciniai užsiėmimai.
   Pinigų muziejuje 5-6 klasių mokiniai aplankė nuolatinę ir virtualią ekspozicijas, susipažino su pinigų raida nuo primityviausių formų iki šiuolaikinių pinigų, istorija, aplankė šiuolaikinių pinigų salę, kurioje eksponuojami pasaulio pinigai.
   Valstybės pažinimo centre netradicinėje mokymosi erdvėje, naudojantis planšetiniais kompiuteriais, 6-8 klasių mokiniams vyko edukacinis užsiėmimas „Ką gali pilietis?“
   Edukacinio užsiėmimo metu mokiniai gilinosi į pagrindines demokratinei valstybei būdingas sąvokas-pilietis, pilietiškumas, piliečio teisės ir pareigos, demokratija, LR Konstitucija.
   Mokiniai turėjo galimybę aplankyti interaktyviąją muziejaus ekspoziciją „Laisvė susitarti“. Planšetinių kompiuterių pagalba, nuskenavę savo nuožiūra pasirinktus ženklus, mokiniai gilinosi į pasirinktą temą. Vėliau vyko diskusijos/aptarimas „Koks istorinis įvykis įdomiausias?“
   Ši kelionė mokiniams paliko didelį įspūdį: vieni įgavo daugiau pasitikėjimo, kiti dar labiau praplėtė savo žinių bagažą apie valstybės istoriją, pilietiškumą, pinigus, treti galbūt surado atsakymus į klausimus, kaip veikia demokratiška valstybė, kaip piliečiai gali dalyvauti valstybės kūrime ir valdyme…

Socialinė pedagogė metodininkė L. Bernadickaitė,

6b klasės mokinė A. Entkutė,
2017-10-06
Įrašas paskelbtas temoje Metodikos panorama. Išsisaugokite pastovią nuorodą.